Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on the Beer Market – Aneta Teichmannová
Aneta Teichmannová
Bachelor's thesis
Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on the Beer Market
Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on the Beer Market
Abstract:
Cílem této práce je zkoumat míru věrnosti značce projevující se u dvou různých věkových skupin napříč dvěma evropskými trhy. Tato práce dále zkoumá vliv věku a země pobytu na věrnost značce. Generace X (přibližně 1965 - 1979) a Generace Y (přibližně 1980 - 1995) byly vybrány ke zkoumání odlišných znaků chování v oblasti věrnosti značce, britský a český trh byly zvoleny jako vhodné pro uskutečnění výzkumu …moreAbstract:
The aim of this study is to examine the level of brand loyalty across two examined age groups and two different European markets and to investigate impact of age and country of residence on brand loyalty. Generation X (approximately 1965 – 1979) and Generation Y (approximately 1980 – 1995) were chosen as a population thanks to different manners of behaviour displayed in the area of brand loyalty. British …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2015
Identifier:
http://hdl.handle.net/10084/110762
Thesis defence
- Date of defence: 3. 9. 2015
- Supervisor: Vojtěch Spáčil
- Reader: Markéta Zajarošová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TEICHMANNOVÁ, Aneta. \textit{Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on the Beer Market}. Online. Bachelor's thesis. Ostrava: VŠB - Technical University of Ostrava, Ekonomická fakulta. 2015. Available from: https://theses.cz/id/3x3huy/.
Full text of thesis
Accessibility: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS) se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: VŠB - Technická univerzita OstravaVŠB - Technical University of Ostrava
Ekonomická fakultaBachelor programme / field:
Ekonomika a management / Marketing a obchod
Theses on a related topic
-
Sharing economy: the effect of brand equity on purchasing intentions of young consumers
Yelyzaveta Strelbytska -
The impact of sport-related branded entertainment on brand love.
Hildegard Liebl -
Consumer Preferences and Brand Loyalty To Fast-Food Restaurant chains in Georgia
Mariami Denosashvili -
Brand loyalty in the restaurant industry: The importance of total customer benefit.
Polina Shumilova -
The impact of corporate social responsibility on brand image
Dilara Kose -
The Impact of Sales Promotions on Brand Loyalty
Sára Dimovová -
Vliv marketingu na sociálních sítích na loajalitu ke značce generace Y v České republice
Kateřina Formánková -
Generácie Y a Z v galérii
Sabina Pavlíková