Romana Štěpánková

Bachelor's thesis

Měření sociálně-emočních dovedností u dětí mladšího školního věku

Assessing social-emotional skills in younger school-age children
Abstract:
Tato práce vznikla ve spolupráci s IVDMR a jejím cílem bylo vytvořit a pilotovat testovou metodu v podobě dotazníku, který měří strategie odpovídání v rámci sociálně-kompetentního jednání u populace dětí mladšího školního věku. Na teoretické rovině vycházíme z CHC teorie a strukturou dotazníku a pro definování strategií nám byla inspirací IDS. Studie se zúčastnilo 121 mladších školáků, u kterých jsme …more
Abstract:
This thesis was done in collaboration with the IVDMR to develop and pilot a test method in the form of a questionnaire that measures socially competent responding strategies in a population of younger school-aged children. At the theoretical level, we drew on CHC theory and the structure of the questionnaire and definitions of the strategies were inspired by the IDS. A total of 121 younger school children …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 1. 2022
  • Supervisor: Mgr. Veronika Šromová
  • Reader: Mgr. David Macek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií