Zavádění komplexního systému hodnocení a sebehodnocení žáků ve 2. ročníku ZŠ a jeho vliv na motivaci žáků – Mgr. Barbora Jílková
Mgr. Barbora Jílková
Master's thesis
Zavádění komplexního systému hodnocení a sebehodnocení žáků ve 2. ročníku ZŠ a jeho vliv na motivaci žáků
Introducing the complex system of pupil’s assessment and self-assessment in the second grade of primary school and its influence on pupils’ motivation
Abstract:
Diplomová práce pojednává o zavádění komplexního systému hodnocení a sebehodnocení žáků ve 2. ročníku základní školy a jeho vlivu na motivaci žáků. V teoretické části jsou popsány požadavky na současné školní hodnocení, které vyplývají z osobnostně rozvíjejícího pojetí vzdělávání. Rovněž je uveden příklad komplexního systému hodnocení a sebehodnocení, jenž tyto požadavky splňuje. Další část je věnována …moreAbstract:
Diploma thesis deals with the introduction of the complex system of pupil’s assessment and self-assessment in the second grade of primary school and its influence on pupils’ motivation. In the theoretical part, the current assessment requirements resulting from the child development centred education are analysed. The complex system of pupil’s assessment and self-assessment is described as an example …moreKeywords
hodnocení sebehodnocení komplexní rozvíjející hodnocení motivace vnitřní motivace vnější motivace osobnostně rozvíjející pojetí vzdělávání kvalita života dětí cíle vzdělávání osobní cíle autoregulace učení assessment self-assessment comprehensive developing assessment motivation intrinsic motivation extrinsic motivation child development centred education quality of life of the child educational goals personal goals self-regulated learning
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fx3i8/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2014
- Supervisor: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JÍLKOVÁ, Barbora. \textit{Zavádění komplexního systému hodnocení a sebehodnocení žáků ve 2. ročníku ZŠ a jeho vliv na motivaci žáků}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2014. Available from: https://theses.cz/id/3xte12/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Quality of Non-Financial Reporting in the Mining Industry in Ghana
Alfred Osei -
The Role of Spirituality in the Quality of Life of Seniors in a Multicultural Context
Kristýna Tronečková -
Psychosocial needs and quality of life of healthy siblings of pediatric oncology patients
Šárka Kárová -
The Project of Innovation of Supportive Tools of the Technology Innovation Center in Zlin in the Field of Startups
Mehmet Berk Özyürek -
Gamification and Student Motivation in English Learning
Andrea Poláčková -
The Use of Edmodo in Czech Secondary Schools as Regards Students' Motivation for and Quality of Homework
Anna Hamzová -
Autoregulace u dětí předškolního věku v alternativním vzdělávání
Petra Musilová -
Vliv rodičovského působení na autoregulaci chování dětí mladšího školního věku v kolektivu malé sociální skupiny na Vsetínsku
Lucie Opletalová