Kateřina Škubníková

Bachelor's thesis

Využití principů dramatické výchovy v předškolním vzdělávání

Drama Education Methods Use in Preschool Education
Abstract:
Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter s cílem zjistit, jak učitelky mateřských škol využívají principy a metody dramatické výchovy v rámci předškolního vzdělávání. Teoretická část práce se zaměřuje na charakteristiku dramatické výchovy v kontextu předškolního vzdělávání a na vymezení vybraných principů a metod. Empirická část využívá kvantitativního designu výzkumu, který byl zaměřen na …more
Abstract:
The bachelor thesis is theoretical and empirical in nature with the aim to find out how kindergarten teachers use the principles and methods of drama education in preschool education. The theoretical part of the thesis focuses on the characteristics of drama education in the context of preschool education and the definition of the selected principles and methods. The empirical part uses a quantitative …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2024

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Barbora Petrů Puhrová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Škubníková, Kateřina. Využití principů dramatické výchovy v předškolním vzdělávání. Zlín, 2024. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe