Uplatňovanie politického marketingu počas parlamentných volieb na Slovensku – Michaela Komorová
Michaela Komorová
Master's thesis
Uplatňovanie politického marketingu počas parlamentných volieb na Slovensku
Použití politického marketingu během parlamentních voleb na Slovensku
Abstract:
Diplomová práce pomocí Lees-Marshmentu modelu analyzuje předvolební kampaně úspěšných politických stran. Na základě zkoumání 5 základních aspektů - volební průzkum, politický produkt, implementace produktu, přizpůsobování produktu a komunikace se snaží potvrdit nebo vyvrátit hypotézu, že nejvíce tržně orientovaná politická strana má šanci na získání největšího volebního zisku. Dále popisuje způsoby …moreAbstract:
The thesis analyses election campaigns of successful parties by Lees-Marshment model. According to five basic aspects - election research, political product, implementation of product, adjustment of product and communication - the work aims to prove or disprove the hypothesis, that more market oriented political party tends to gain more political profit. Furthermore, the thesis describes financing …moreAbstract:
Táto diplomová práca pomocou Lees-Marshmentu modelu analyzuje predvolebné kampane úspešných politických strán. Na základe skúmania 5 základných aspektov -- volebný prieskum, politický produkt, implementácia produktu, prispôsobovanie produktu a komunikácia sa snaží potvrdiť alebo vyvrátiť hypotézu, že najviac tržne orientovaná politická strana má šancu na získanie najväčšieho volebného zisku. Ďalej …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 3. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/34477
Thesis defence
- Date of defence: 30. 1. 2013
- Supervisor: Jana Boučková
- Reader: Ondřej Pešek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/34477
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Party for Sale? Political marketing in the Czech Republic in the context of Election to the Chamber of Deputies in 2013
Aleš Drahokoupil -
Marketing mix evaluation in a market oriented company for a specific brand
Šárka Hroníčková -
Empowering women for sustainable and market-oriented farming systems
Dominika Dvořáková -
Marketingově orientovaná strana - případ Labour Party v parlamentních volbách 2005
Iveta Frízlová -
Politický marketing a volebná kampaň v Českej republike v roku 2006
Monika Dudášová -
Politický marketing ANO 2011 v roce 2021
Adam Krutský -
Politický marketing a politické výzkumy jako jeden z hlavních nástrojů politického marketingu
Lucie Zdrhová -
Politický marketing
Lukáš Jíra