Vzdělávání žáka se středně těžkou mentální retardací na ZŠ speciální - případová studie – Mgr. Lenka Janů
Mgr. Lenka Janů
Bakalářská práce
Vzdělávání žáka se středně těžkou mentální retardací na ZŠ speciální - případová studie
Education of middle mentally handicaped pupil in special primary school – case study
Anotace:
ANOTACE Bakalářská práce se zabývá vzděláváním žáka se středně těžkým mentálním postižením na základní škole speciální. Práce je postavena na studii konkrétního žáka, kterého jsem pozorovala jak při vyučování, tak v domácím prostředí. Cílem výzkumné části bylo podat komplexní obraz žáka se středně těžkým mentálním postižením a poukázat na vyučují a výchovné metody, které rodiče i pedagogové používají …víceAbstract:
ANNOTATION The bachelor thesis deals with pupil’s education with the moderate up to severe mental retardation at a special elementary school. This thesis is based on a specific case of a pupil who was monitored at the special elementary school as well as at the domestic environment. The main aim of this thesis is to demonstrate the complexity of a life of a pupil with a moderate up to severe mental …víceKlíčová slova
Mentální retardace etiologie klasifikace charakteristika středně těžké mentální retardace základní škola speciální alternativní a augmentativní komunikace. Mental retardation etiology classification characteristic of moderate up to severe mental retardation special primary school alternative and augmentative communication
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 28. 4. 2010
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/fa2xz/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 6. 2010
- Vedoucí: doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Mgr. Lucie Procházková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Jitka KUČEROVÁ -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků na základní škole speciální a v domově pro osoby se zdravotním postižením
Taťána Mohelníková -
Nové možnosti a přístupy v aplikaci alternativní a augmentativní komunikace
Tereza MRÁZKOVÁ -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace u dětí s autismem a mentálním postižením
Tereza Kulhánková -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace v Mateřské škole a Základní škole speciální NONA v Novém Městě nad Metují
Renáta Kollertová -
Možnosti a využití technických pomůcek, aplikací pro alternativní a augmentativní komunikaci ve vybraných speciálně pedagogických centrech
Vendula MARZINOVÁ -
Využití výměnného obrázkového komunikačního systému a znaků ze znakového jazyka u žáka se sluchovým a přidruženým mentálním postižením
Barbora Rýdlová -
Využívání systémů alternativní a augmentativní komunikace u dětí s mentálním postižením
Jitka Hloušková