Analýza výuky anglického jazyka u žáků s lehkým mentálním postižením – Mgr. et Mgr. Pavla Švandová
Mgr. et Mgr. Pavla Švandová
Bachelor's thesis
Analýza výuky anglického jazyka u žáků s lehkým mentálním postižením
Analysis of English language teaching for pupils with mild intellectual disabilities
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá výukou anglického jazyka u žáků s lehkým mentálním postižením. Její teoretické kapitoly popisují mentální postižení, vzdělávání jedinců s mentálním postižením, specifika výuky cizího jazyka a také konkrétně anglického jazyka u žáků s mentálním postižením. Výzkumná část analyzuje samotnou výuku a zpracovává metodiku pro vyučující anglického jazyka u žáků s lehkým mentálním …moreAbstract:
Bachelor thesis deals with English language teaching for pupils with mild intellectual disability. Its theoretical chapters describe intellectual disability, education of intellectually disabled people, specifics of teaching foreign language and concretely English language for pupils with intellectual disability. The empirical part analysis the teaching itself and creates a methodology for English …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hh1a4/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2015
- Supervisor: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Projevy náročného a problémového chování u studentek se sníženou kognitivní schopností (lehké a středně těžké mentální postižení)
Petra NOVÁKOVÁ -
Soužití dětí s lehkým mentálním postižením s dětmi bez mentálního postižení v dětském domově
Soňa Opelková -
Přínos chráněného bydlení u osob s lehkým mentálním postižením a středně těžkým mentálním postižením
Lucie Pilařová -
Methodology of Culture-related Topics in Secondary School Teaching
Klára Sedláčková -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School
Miluše Chlumecká -
Incorporating drama into foreign language teaching
Aneta Tomšíková