Filip Mayer
Master's thesis
Mezinárodní cestovatelský start-up
International travel start-up
Abstract:
Teoretická část práce se zabývá problematikou startupů, jejich komunitami v České republice i v zahraničí a představuje vybrané inkubátory a akcelerátory. Praktická část se zabývá podnikatelským subjektem Kangelo a zahájením průvodcovské činnosti. Součástí práce je zakladatelský rozpočet, plánované výnosy i náklady v čase a výpočet bodu zvratu.Abstract:
Theoretical part of this paper is covering startups, their communities in Czech Republic and abroad, introduces selected incubators and accelerators. Practical part covers entrepreneurship of Kangelo, launching the project of performing guided tours to tourists. Paper includes funding budget, expected revenues and costs in time and turning point.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 2. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/73203
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2018
- Supervisor: Petr Král
- Reader: Matěj Vokáč
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/73203
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Marketingová strategie podnikatelského inkubátoru Point One
Luboš Ducháček -
Návrh marketingové komunikace pro podnikatelské inkubátory
Zuzana Hušková -
Marketingová strategie vybraného podniku
Tereza Roučková -
Návrh marketingové komunikace podnikatelského inkubátoru
Alžběta Majíčková -
Návrh marketingové strategie společnosti North Czechia Jerky
Kateřina Maryšková -
Zakladatelský projekt
Adéla Špetová -
Úloha malých a středních podnikatelů v rozvoji regionu a její reflexe ve výstavbě podnikatelských inkubátorů
Lucie Svobodová -
Strategic Marketing Plan for TCC online: What marketing strategy should the online business apply to succeed internationally?
Kathrin Decknerová