Sára Hacaperková
Bachelor's thesis
Vliv reklamy na zákazníka
Anotácia:
Bakalářská práce se zabývá vlivem reklamy na zákazníka. Jejím cílem je zjistit, jak reklama ovlivňuje nákupní chování zákazníka. Práce je rozdělena na dvě části a to na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část vysvětluje pojem marketing, marketingový a komunikační mix. Následně se zaměřuje na reklamu jako celek, její vývoj, jednotlivé prvky, nástroje a v neposlední řadě popisuje, kdo je …viacAbstract:
The bachelor thesis examines advertising and its effects on customers, more specifically, how advertising influences customers’ buyer behaviour. To fully analyse this matter the thesis is divided into two key sections, theoretical and practical. The theoretical part explains key marketing concepts (e.g., marketing, marketing and communication mix, etc.). Additionally, it describes advertising as a …viacKľúčové slová
vliv reklamy na zákazníka marketing prvky marketingového mixu komunikační mix nástroje reklamy segmentace trhu kupní chování rozhodovací procesthe Influence of Advertising on Customer elements of marketing mix communication mix tools of advertising market segmentation buying behaviour decision-making process
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 4. 2022
Identifikátor:
http://theses.cz/id/41fv0l/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 6. 2022
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
České vysoké učení technické v Praze
Celoškolská pracoviště (studium mimo fakulty)Bachelor programme:
Ekonomika a management
Práce na příbuzné téma
-
Rozhodovací proces v podniku
Radovan Tunák -
Assessment Of The Investment Attractiveness Of The Enterprise
Eduard Inhorin -
The influence of cultural differences on the effectiveness of advertising appeals in social media ads in case of gen Z from Czechia, Finland and Turkey
František Hendl -
Influence of marketing and advertising on Food Industry
Anna Tsoy -
Influence of advertising and promotion on consumer behaviour in India
Shubham Prakash -
The language of advertising: An analysis of a technology company advertisements
Lucie Fialová -
Historical and present use of emotions in advertising
Daliya Khussainova -
The influence of printed humorous advertising on gender´s attention, memory, attitude toward advertising and brand. (Casse study: Libya and Czech Republic)
Mohammed Boubaker Mehimed Boubaker