Monika ANTOŇŮ
Bachelor's thesis
Uplatnění výrobků pod značkou Fair trade cocoa
Marketing products with the Fair trade cocoa label
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá problematiku fair trade a jeho využití v České republice. Teoretická část práce popisuje pojem fair trade, jeho principy, standardy, certifikaci a jeho stručnou historii. Dále věnuje pozornost problematice pěstování kakaových bobů v rozvojových zemích a pojmu čokoláda. Zaměřuje se také na osobnost a nákupní chování spotřebitelů v České republice a na to, jak správně řídit …moreAbstract:
This thesis analyses the issue of fair trade and the possibility of using its principles in the Czech Republic. The theoretical part of the thesis describes the reasons for formation of fair trade, its current status and issue of cultivating cocoa beans in developing countries. It also focuses on personality and consumers' shopping behaviour in the Czech Republic and how to manage properly a retail …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2021
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Kamil Pícha, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ANTOŇŮ, Monika. \textit{Uplatnění výrobků pod značkou Fair trade cocoa}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Economics. 2021. Available from: https://theses.cz/id/432q3l/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
ANTOŇŮ, Monika. Uplatnění výrobků pod značkou Fair trade cocoa. Č. Budějovice, 2021. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Ekonomická fakultaUNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA IN ČESKÉ BUDĚJOVICE
Faculty of EconomicsBachelor programme / field:
Economics and Management / Management of Commerce
Theses on a related topic
-
Consumer Attitudes toward Fair Trade and Fair Trade Marketing
Anna Nemchinova -
Koncept Fair Trade a jeho možnosti v prostředí maloobchodu na území České republiky
Jirušková Jirušková -
Marketingové strategie hnutí Fair trade
Marie Kučerová -
Využití certifikace Fair trade a Direct trade v marketingové strategii českých pražíren kávy a kaváren
Petra Bočková -
A Cross-Cultural Analysis of Fair Trade Marketing Strategies in the Czech Republic and the United Kingdom
Pavlína VOJTÍŠKOVÁ -
Srovnání marketingových strategií konceptu Fair Trade v ČR a státech EU
David Palm -
Marketingová strategie pro fair trade výrobky
Klára Svatoňová -
Consumer Behavior on Fair Trade Products in Turkish Market
Burak Tuna
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights