Bc. Michael Lerch
Master's thesis
Green marketing
Green marketing
Abstract:
Hlavním cílem této práce je posoudit a porovnat absolutní hodnoty faktorů, které ovlivňují chování spotřebitele při nákupu udržitelných produktů a zhodnotit frekvenci a množství výskytu zeleného marketingu mezi zeměmi s nižší a vyšší úrovní přístupu k ochraně životního prostředí. První část popisuje teorii jako základní znalosti potřebné k analýze chování spotřebitele. Druhá část se zabývá hlavním …moreAbstract:
The goal of the thesis "Green marketing" is to analyze and compare the absolute values of factors that influence buying green products and explain the frequency and quantity of green marketing between low and high eco-friendly countries using the case study of the Czech Republic, Denmark, and the Netherlands. The first part presents the theoretical background as the key knowledge needed for the consumer …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 9. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/coe7u/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 1. 2020
- Supervisor: Ing. Anida Krajina, Ph.D.
- Reader: Ing. Dušan Mladenović, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
ENTREPRENEURIAL SOLUTIONS TO ENVIRONMENTAL CHALLENGES: THE ROLE OF GREEN ENTREPRENEURS IN PROMOTING SUSTAINABLE PRACTICES
Matin Shahverdiyev -
Analysis of the Level of Environmental Sustainability of Prague Hotels
Alisa Miroshnychenko -
Impact of green marketing on consumer behaviour
Alvin George Kumbalandhanam -
Gender Aspects in Marketing Strategies
Mariia Kabanova -
Designing an Online and Offline Marketing Strategies for Stolen Money Music Group
Andrej Mičaň -
Cultural Effects on Consumer Behavior and Marketing Mix for a Global Company – India and Czech Republic Comparison
Ashish Kumar -
Development of marketing strategies and plans based on clustering, cluster analysis and segmentation.
Anton Barinov -
Consumer Behavior - Online Shopping in India
Arun Chhokar