Dagmar Grauová

Bachelor's thesis

Psychologické aspekty působení nástrojů in-store marketingu

Psychological Aspects of Instore Marketing Tools Effect
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem psychologických aspektů nástrojů in-store marketingu na chování spotřebitele. Práce vymezuje základní pojmy jako je in-store marketing a spotřební chování. Teoretická část se zaměřuje především na chování zákazníka v místě prodeje, na fáze nákupního procesu a druhy jednotlivého nákupního chování. Dále se zabývá významem psychologie v marketingu a vysvětluje co …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with the influence of psychological aspects of in-store marketing instruments on consumer behaviour. The thesis defines basic terms such as in-store marketing and consumer behaviour. Theoretical part focuses mainly on consumer behaviour at the point of sale, phases of purchasing process and types of consumer behaviour. This part also deals with the importance of psychology …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2018
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication