Monika Harantová

Master's thesis

Značka jako nehmotné aktivum firmy

Trademark as an Intangible Asset of a Firm
Abstract:
V teoretické části diplomové práce na téma "Značka jako nehmotné aktivum firmy" jsou vysvětleny teoretické aspekty brand managementu a metody ocenění značky jako nehmotného aktiva. V praktické části diplomové práce je provedena situační analýza vybrané společnosti a následně vypočtena hodnota značky pomocí adekvátních metod. V závěru práce je zpracován návrh a doporučení zápisu značky do Rejstříku …more
Abstract:
In the theoretical part of thesis: "Trademark as an intangible asset of a company", the theoretical aspects of brand management and methods of valuation of brands as intangible assets are explained. In the practical part of thesis a company analysis is undertaken and brand value is calculated by using adequate methods. Final suggestion and recommendation for trademark registration in the Register of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 12. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2011
  • Supervisor: Marie Hesková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/26954