Možnosti, metody a limity hodnocení obtížnosti učebnic zeměpisu – Bc. Eva KOSTÍKOVÁ
Bc. Eva KOSTÍKOVÁ
Diplomová práce
Možnosti, metody a limity hodnocení obtížnosti učebnic zeměpisu
Methods and limits of geography textbooks evaluation
Anotace:
Diplomová práce srovnává metody hodnocení obtížnosti učebnic. V práci jsou popsány možnosti i limity různých metod hodnocení obtížnosti textu a naměřena obtížnost textu v učebnicích zeměpisu pro 2. stupeň základní školy nakladatelství Fraus a SPN, a.s. metodami FOG Index, Mistríkova míra a Komplexní míra obtížnosti textu. Cílem výzkumu je potvrdit následující hypotézy. Obtížnost textu se zvyšuje s …víceAbstract:
The thesis compares methods of textbook readability. The thesis describes the possibilities and limitations of various methods of text readability assessment and measures the text readability in geography textbooks upper primary school published by Fraus and SPN, a.s. using the methods FOG Index, Mistrik's measure and the Comprehensive measure of text difficulty. The aim of the research is to confirm …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 1. 2025
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: RNDr. Miloš Fňukal, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
KOSTÍKOVÁ, Eva. Možnosti, metody a limity hodnocení obtížnosti učebnic zeměpisu. Olomouc, 2025. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Přírodovědecká fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Přírodovědecká fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Přírodovědecká fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství geografie pro střední školy / Učitelství geografie pro střední školy / Učitelství matematiky pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Porovnání didaktické vybavenosti a komplexní míry obtížnosti textu učebnic využívaných pro výuku občanské výchovy v České republice a Velké Británii
Lucie Kolaříková -
Analýza komplexní míry obtížnosti výkladového textu v učebnicích českého jazyka pro druhý stupeň základních škol
Aleš FELNER -
Metoda tvorby učebnic zeměpisu pomocí analýzy učebnic zeměpisu a RVP ZV
Martin Weinhöfer -
Analýza a hodnocení tématického celku Jižní Amerika ve vybraných učebnicích zeměpisu
Sabina SOUČKOVÁ -
Hodnocení a porovnání vybraných učebnic zeměpisu pro SŠ
Zdeňka BERANOVÁ -
Analýza dramatického textu podle Katie Mitchell, s praktickou ukázkou na dramatickém textu Mikea Bartletta Lovná zvěř, pod vedením Alexandry Bolfové v rámci předmětu Divadelní projekt V: Pravidelný text
Adéla Ohnheiserová -
Překlad populárně naučného textu s analýzou překladu textu Michela Odenta
Kristýna Vítková -
Rozpoznávání řeči do textu s částečným dohledem a kritikem založeným na převodu z textu do řeči
Murali Karthick Baskar
Název
Vložil
Vloženo
Práva
Theses 44rh0q 44rh0q/2
2. 1. 2025
Složky
Soubory
MARKLOVÁ, E.
3. 1. 2025