Bc. Veronika Čápová

Bachelor's thesis

Postoje vesnických učitelů k integrovaným žákům se specifickými poruchami učení na prvním stupni základní školy

Attitudes of the village teachers towards the integrated pupils with specific malfunctions learning on the basic stage of the elementary school
Abstract:
Tato bakalářská diplomová práce si klade za cíl objasnit, jaký postoj mají učitelé na vesnických základních školách ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení, se zaměřením na učitele prvního stupně vesnických základních škol. Teoretická část práce je zaměřena na specifické poruchy učení, osobnost učitele a osobnost žáka s poruchami učení a možnosti práce se žákem s poruchou učení. V empirické …more
Abstract:
This bachelor’s thesis aims to illustrate the village teachers‘ attitude to the pupils‘ education who suffer from specific learning disorder. It is concentrated on elementary classes at village schools. The theoretical part of the thesis focusses on specific learning disorder, the personality of the teacher and the personality of the pupil with specific learning disorder and the possibilities how to …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 1. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 2. 2011
  • Supervisor: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta