Alexandra Beloborodova

Master's thesis

Využití umbrella brandingu v podmínkách soukromých galerií v České republice

Umbrella branding in private galleries in the Czech Republic
Abstract:
Daná práce se zabývá zkoumáním modelu umbrella brandu a možností jeho uplatnění v podmínkách současného českého trhu s uměním, zejména komerčních galerií. Práce se věnuje otázkám brandingu galerií v celku a také aspektům, které z marketingového pohledu ovlivňují činnost kulturních organizací. Cílem práce je prostudovat z teoretického hlediska model umbrella brandu a vyhodnotit možnosti praktického …more
Abstract:
The purpose of this thesis is the research umbrella brand model and the possibility of its application in the current Czech art market, especially in commercial galleries. The thesis studies the umbrella brand concept in general and also focuses on its influence on cultural organizations. The thesis contains a terminological dictionary, which serves for a better understanding of the topic, and three …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 5. 2022
  • Supervisor: Marek Prokůpek
  • Reader: Lucia Horňáková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/87016