Johana KALISTOVÁ

Bachelor's thesis

Návrh botanicky zaměřených výukových aktivit při terénních exkurzích

Suggestion of botanically oriented educational activities during field excursions
Abstract:
V úvodní části této bakalářské práce byla vymezena terénní exkurze jako forma výuky biologie. Byla popsána proměna role učitele při terénní exkurzi, dále byly zmíněny přínosy terénní exkurze pro výuku botaniky a byl shrnut průběh terénní exkurze tak, jako ho popisují autoři odborné literatury. V rámci této práce jsou také zmíněny dva termíny, které spolu mohou úzce souviset, a těmi jsou "zoošovinismus …more
Abstract:
In the introductory part of this bachelor's thesis, a field trip was defined as a form of teaching biology. The change in the role of the teacher during the field trip was described, the benefits of the field trip for teaching botany were mentioned, and the process of the field trip was summarized as described by the authors. This thesis also mentions two terms that may be closely related, " zoochauvinism …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: RNDr. Mgr. Zdeňka Chocholoušková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KALISTOVÁ, Johana. Návrh botanicky zaměřených výukových aktivit při terénních exkurzích. Plzeň, 2020. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/