Lukáš Krupka

Master's thesis

Multinationals Marketing Strategy in the Chinese Market

Marketingová strategie multinacionálních společností na čínském trhu
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je detailně identifikovat čínský trh a čínského spotřebitele z pohledu mezinárodního a strategického marketingu. Čína je jeden z nejmocnějších a nejrychleji se rozvíjejících trhů na světě. Patří mezi tzv. státy BRIC/BRIICS. Jelikož ekonomicky se Čína velice rychle a znatelně vzmáhá, stala se velice zajímavým trhem pro mnoho mezinárodních a multinacionálních společností …more
Abstract:
The main goal of this master thesis is to identify the Chinese market and its consumer from the perspective of international and strategic marketing. China is one the most powerful and fastest growing market in the world belonging to the group of BRIC/BRIICS countries. As the economic development is growing, China has become an interesting market for many international and multinational companies where …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 9. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 9. 2014
  • Supervisor: Hana Machková
  • Reader: Stanislav Richter

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/58323

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / International Management