Badatelsky orientovaná výuka s využitím modulů – Bc. Jana Širůčková
Bc. Jana Širůčková
Master's thesis
Badatelsky orientovaná výuka s využitím modulů
Inquiry-based teaching on elementary school with Modules
Abstract:
Diplomová práce se zabývá badatelsky orientovanou výukou fyziky, se zaměřením na využití modulů. Badatelsky orientovaná výuka je forma výuky, kdy žákovi není látka předávána pouze frontálním způsobem, ale žák je aktivně zapojen do řešení problematiky. V roli výzkumníka vyslovuje hypotézy, provádí experimenty a činí závěry. Cílem diplomové práce je zjistit, jak badatelsky orientovanou výuku prožívá …moreAbstract:
This thesis deals with inquiry-based science education and its focus on the possibilities of using modules which originate in the project PROFILES. Inquiry-based science education is a form of teaching. Students do not obtain information only in frontal way, they are actively involved in solving problems. Students hypothesize, execute experiments and draw conclusions in the role of a researcher. The …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/s43rf/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2017
- Supervisor: RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D.
- Reader: RNDr. Eva Trnová, PhD.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Physics
Theses on a related topic
-
Badatelsky orientované úlohy pro chemii
Leoš Sáblík -
Využití metod badatelsky orientované vyuky a vyuky STEM (science - technology - engineering - mathematics) při práci s nadanymi žáky ve věku 8 až 12 let.
Jakub IVANIČ -
Aspekty a využití aktivizujících metod v programech science centra
Nikola Krajčiová -
Možnosti realizace badatelsky orientovaného vzdělávání v hodinách prvouky
Adéla Soukupová -
Badatelsky orientovaná výuka technických témat na 1. stupni ZŠ
Lucie KAŠPAROVÁ -
Badatelsky orientovaná výuka robotiky s využitím LEGO Mindstorms Robot Inventor
Dominik FROLÍK -
Prostorová akustika učebny
Pavel Turek