Mgr. Jana Beničáková

Bachelor's thesis

Etické problémy reklamy ve vztahu k dětem v agendě české Rady pro reklamu

Ethical problems of advertising in relation to children on the agenda of Czech Advertising Standards Council
Abstract:
V této práci se zabývám etikou reklamy v souvislosti s jejími dopady na děti. Zkoumám, jaké vlivy reklama na děti má a jak jsou tyto vlivy reflektovány a regulovány českými a evropskými zákonodárci i lidmi z reklamního průmyslu. Popisuji, jakým způsobem se k negativním vlivům reklamy staví evropská a česká legislativa a jak je doplňována samoregulačními orgány s jejich etickými kodexy chování. Na příkladu …more
Abstract:
In this work I deal with the ethics of advertising in relation to its impact on children. I explore the influence of advertising on children, and how these influences are reflected and regulated by the Czech and European legislators and people from the advertising industry. I describe a stance taken by European and Czech legislation towards the negative effects of advertising and how it is supplemented …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 5. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2011
  • Supervisor: Mgr. Svatava Navrátilová, Ph.D.
  • Reader: Ing. Rudolf Burgr, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií