Etické problémy reklamy ve vztahu k dětem v agendě české Rady pro reklamu – Mgr. Jana Beničáková
Mgr. Jana Beničáková
Bachelor's thesis
Etické problémy reklamy ve vztahu k dětem v agendě české Rady pro reklamu
Ethical problems of advertising in relation to children on the agenda of Czech Advertising Standards Council
Abstract:
V této práci se zabývám etikou reklamy v souvislosti s jejími dopady na děti. Zkoumám, jaké vlivy reklama na děti má a jak jsou tyto vlivy reflektovány a regulovány českými a evropskými zákonodárci i lidmi z reklamního průmyslu. Popisuji, jakým způsobem se k negativním vlivům reklamy staví evropská a česká legislativa a jak je doplňována samoregulačními orgány s jejich etickými kodexy chování. Na příkladu …moreAbstract:
In this work I deal with the ethics of advertising in relation to its impact on children. I explore the influence of advertising on children, and how these influences are reflected and regulated by the Czech and European legislators and people from the advertising industry. I describe a stance taken by European and Czech legislation towards the negative effects of advertising and how it is supplemented …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 5. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ed15e/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2011
- Supervisor: Mgr. Svatava Navrátilová, Ph.D.
- Reader: Ing. Rudolf Burgr, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BENIČÁKOVÁ, Jana. \textit{Etické problémy reklamy ve vztahu k dětem v agendě české Rady pro reklamu}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2011. Available from: https://theses.cz/id/4bh7ik/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Humanities / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
How the Influencer/Celebrity Brand Endorsement and the Identity of the Endorser Influence the Customer Engagement.
Mohamed Amine Najid -
Practices and Perceptions of Business Ethics in Small and Medium Enterprises (SMEs) in Nigeria
Glory Elias -
Effect of Organizational Ethics in Banking Industry in Bangladesh
Nowrin Dewan Asphia -
Online advertising: a case study of a company
Ekaterina Kichneva -
Exekuce v podnikání
Kristýna Rada -
Počítačové modely vybraných úloh z mechaniky
Josef RADA -
Ocenění soukromého automobilového podniku
Lukáš Rada -
Bezpečnostní rada kraje
Kateřina Habartová