Determinanty integračního procesu žáků se sluchovým postižením – PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
Disertační práce
Determinanty integračního procesu žáků se sluchovým postižením
Determinants of Integration of Hearing Impaired Pupils
Anotace:
Rostoucí počet žáků se sluchovým postižením integrovaných v běžných školách klade vysoké nároky na připravenost učitelů. Hlavním cílem výzkumu bylo zmapování postojů současných a budoucích učitelů k problematice sluchového postižení a k integraci dětí s vadami sluchu do běžných škol. Cílovými skupinami byli studenti prezenčního studia učitelských oborů a učitelé jihomoravských základních škol a víceletých …víceAbstract:
Growing number of hearing-impaired pupils integrated in regular schools poses high requirements on their teachers. The main research objective was to identify and analyze attitudes of future teachers and teachers in service towards the integration of children with hearing impairments into regular schools. Target groups of the research survey consisted of students – future teachers – and teachers in …víceKlíčová slova
integrace vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami sluchové postižení komunikace příprava budoucích učitelů speciální pedagogika kvantitativní výzkum dotazníkové šetření integration education of pupils with special needs hearing impairment education of future teachers special pedagogy quantitative research questionnaire.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 10. 2010
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/p48il/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 11. 2010
- Vedoucí: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
- Oponent: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D., doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika (tříleté)
Práce na příbuzné téma
-
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Možnosti vzdělávání a podpory žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni základní školy se zaměřením na vzdělávací obor dějepis
Monika Nováčková -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na SŠ se zaměřením na tělesná postižení
Iva Donovalová -
Spolupráce školských poradenských zařízení se školou při vzdělávání žáků se SVP z pohledu pedagogů ZŠ Moravskoslezského kraje.
Dominika ANDRLOVÁ -
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách se zaměřením na tělesná postižení
Jiří Plaček -
Vzdělávání žáků se speciálními potřebami na SŠ se zaměřením na diabetes mellitus
Lucie Navrátilová -
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na SŠ se zaměřením na sluchová postižení
Veronika Pfeiferová