Ing. Veronika Kostolná
Bachelor's thesis
Globalizace – komunikace
Globalization of the Communication
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje problematice komunikace, jako významnému činiteli fungování společnosti. Zároveň uvádí do souvislosti komunikaci, jako součást procesu globalizace. Teoretické poznatky historických hledisek utvářejí pohled na současné a budoucí aspekty v procesu globalizace komunikace v souvislosti s technologickými možnostmi utváření tohoto procesu. Na teoretický úvod do problematiky globalizace …moreAbstract:
The Bachelor work is dedicated to the issues of communications , as an important factor for a functioning society. At the same time mentions the communication as a part in a process of globalization. Theoretical knowledge of historical standpoints form a view at current and future aspects in the process of communication globalization in context of technological possibilities of forming this process …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2009
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/wkd9w/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2009
- Supervisor: PhDr. Marie Hamplová
- Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
The Globalization of Food (the attitudes of young generation in Kazach city of Kostanay towards the origing of food)
Alina Spirina -
The Influence of Globalization on the Gastronomy and its Establishments in the Region of Prague
Natálie Válkyová -
Assessment of the Reported Information in the Financial Statements Prepared Under the Russian Accounting Standards and the International Accounting Standards
Elena Gudoshnikova -
Globalizace a její vliv na marketingovou komunikaci
Marek Šnobr -
Multikulturní komunikace ve společnosti
Alina Spaskina -
Multilingual communication on social media
Petra Svobodová -
Interkulturní komunikace ziskového sektoru bankovnictví, jakožto nedílné součásti cestovního ruchu.
Kristýna Brožová -
Psychologické aspekty interkulturní komunikace a jejich aplikace v marketingu
Ekaterina Khodkevich