Rozvoj kompenzačních smyslů osob se zrakovým postižením. – Edita JANKOVÁ
Edita JANKOVÁ
Bakalářská práce
Rozvoj kompenzačních smyslů osob se zrakovým postižením.
The development of compensatory senses of visually-impaired.
Anotace:
Cílem bakalářské práce je teoreticky definovat možnosti rozvoje kompenzačních smyslů u osob s vážným postižením zraku starších 15 let a dokázat na konkrétních příkladech z praxe, že cíleným výcvikem všech kompenzačních smyslů lze přispět k jejich zdokonalení v rámci prostorové orientace a samostatného pohybu. Dále lze cíleným výcvikem přispět k vyššímu stupni samostatnosti u osob s těžkým postižením …víceAbstract:
The focus of this Bachelor thesis is on theoretical definition of possible compensatory skills development in people with severe visual impairment above the age 15. It is also designed to prove drawing on practical examples that special training of all compensatory skills may contribute to the skills improvement in terms of orientation and mobility as well as wider degree of indenpendence in people …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 4. 2012
Zveřejnit od: 4. 4. 2012
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Hana Novohradská
Citační záznam
Jak správně citovat práci
JANKOVÁ, Edita. Rozvoj kompenzačních smyslů osob se zrakovým postižením.. Ostrava, 2012. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 4.4.2012
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 4. 4. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Prostorová orientace a samostatný pohyb ve volnočasových aktivitách žáků a mládeže se zrakovým postižením
Lenka Peková -
Prostorová orientace savců a její neurofyziologická podstata.
Anežka Gottfriedová -
Metodika čtenářské pregramotnosti se zaměřením na rozvoj jazyka, řeči, časové a prostorové orientace
Lucie Černá -
Samostatný pohyb a prostorová orientace dětí se zrakovým postižením v předškolním vzdělávání
Tereza JANDEJSKOVÁ -
Specifika prostorové orientace a samostatného pohybu u osob slabozrakých
Tereza HYBLOVÁ -
Didaktické hry k výuce Braillova bodového písma
Kateřina Kosová -
Zrakově postižený pacient v přednemocniční neodkladné péči z pohledu zdravotnického záchranáře
Matěj Horňák -
Proces kompenzace u dětí předškolního věku se zrakovým postižením s akcentem na využitelnost kompenzačních pomůcek
Veronika ŠANDOVÁ