Bc. Gabriela Ševečková
Master's thesis
Analýza spotřebitelského chování
Analysis of consumers behaviour
Abstract:
Cílem diplomové práce „Analýza spotřebitelského chování“ je identifikovat rozdíly v ná-kupním chování generací Y a Z českých spotřebitelů při pořizování mobilního telefonu a následně navrhnout doporučení pro úspěšné vedení komunikačních kampaní. V teore-tické části je vymezena situace na trhu mobilních telefonů, nákupní chování a charakteri-zovány zkoumané generace. V praktické části budou definovány …moreAbstract:
The aim of the thesis "Analysis of consumer behaviour" is to identify differences in pur-chasing behaviour of generations Y and Z of Czech consumers in the acquisition of mobile phones and subsequently suggest recommendations for successful communication campaigns. The theoretical part discusses the situation on the mobile phone market, shopping behaviour and characterizes the researched generations …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/oadhx/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2020
- Supervisor: Ing. Pavla Marciánová, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Marketingový výzkum v oblasti spotřebitelského chování
Mária Gregušová -
Vliv marketingové komunikace na spotřebitelské chování
Eva Uhrinová -
Vliv pandemie na spotřebitelské chování v hotelnictví
Zuzana Nešetřilová -
Spotřebitelské chování generace Milenias a jeho vliv na marketingovou komunikaci
Veronika Němečková -
Spotřebitelské chování při nákupu potravin
Julie Skřičková -
Spotřebitelské chování generace Z a návrh marketingové komunikace pro vybranou značku
Kristína Stránská -
Vliv Covidu- 19 na marketingovou komunikaci a spotřebitelské chování v segmentu luxusních značek
Ekaterina Čistova -
Spotřebitelské chování v oblasti streamovacích služeb
Nikola Vlčková