Bc. Pavlína Šulcová

Master's thesis

Psychologické mechanismy při rozhodování o nákupu

Psychological mechanisms when deciding to purchase
Abstract:
Diplomová práce se zabývá působením psychologických zákonitostí na rozhodování o nákupu. V teoretické části práce je vymezena osobnost spotřebitele a popsán proces rozhodování v souvislosti s reklamou v ženských časopisech. Praktická část popisuje komunikaci tří kosmetických výrobků v tištěných médiích v roce 2018 podle daných teoretických východisek, která jsou vyhodnocena na základně dotazníkového …more
Abstract:
This thesis deals with psychological patterns which influence purchasing decisions. In its theoretical part, personality of consumer and his decision making process in context of advertisement in women’s magazines are defined. The following practical part then describes communication of three cosmetic products in printed media in 2018 by a given theoretical basis, which is evaluated by a questionnaire …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2019
  • Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Ilona Toufarová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication