Mgr. Markéta KVASNIČKOVÁ

Doctoral thesis

Fenomén "Flow" v teorii Výtvarné výchovy

Flow Phenomenon in Theory of Art Education
Abstract:
Uvedení pojmu flow do pedagogiky je sledováno ve výuce Výtvarné výchovy na základě kvalitativního výzkumu s cílem podpořit povědomí o motivaci studentů. Vychází z předpokladů vývojové psychologie, empirické praxe a teorií hlubinné psychologie a tvořivosti.
Abstract:
Application of Flow phenomenon on pedagogy domain, namely in Arts education, is based on qualitative research. The aim is to enhance motivation sources in students. Theoretical backround is provided by developmental psychology, practice-based resarch and rooted in dynamic psychology theory and creativity.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2015
  • Supervisor: doc. Jitka Géringová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KVASNIČKOVÁ, Markéta. Fenomén "Flow" v teorii Výtvarné výchovy . Ústí nad Labem, 2015. disertační práce (Ph.D.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta