Aylin Sadıkoğlu

Bachelor's thesis

Marketing Strategy and image of Starbucks with focus on the Czech Republic and Turkey

Marketingová Strategie a image Starbucks se Zaměřením na Českou Republiku a Turecko
Abstract:
Práce se zabývala marketingovými technikami a úsilím kavárny. Hluboce zkoumala konkrétní marketingová úsilí, jako je umístění, segmentace, cílení, smyslový marketing a rozšířený marketingový mix. Tyto vrhají světlo na to, jak kavárny získávají a udržují svou přítomnost na trhu. Tyto informace pomohly lépe pochopit a analyzovat podobnosti a rozdíly mezi strategiemi běžných kaváren a kávovým gigantem …more
Abstract:
The thesis looked into marketing techniques and efforts done by the coffee shops. It deeply researched the specific marketing efforts like positioning, segmentation, targeting, sensory marketing and extended marketing mix. These shed light into how coffee shops are gaining and preserving their market presence. These information helped better understand and analyze the similarities and differences between …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2023
  • Supervisor: Přemysl Průša
  • Reader: Hana Blažková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/89079