Bc. Hana Ježdíková
Bachelor's thesis
Dětství ve vzdělávacích systémech
Childhood in education systems
Abstract:
Má bakalářská práce se zabývá dětstvím ve vzdělávacích systémech. Jejím cílem je srovnat pojetí dětství ve Waldorfské škole, ve vzdělávání Marie Montessori a v západním modelu školství. Prostřednictvím různorodosti definic dětství poukazuji na chybný předpoklad univerzality definice dětství a popisuji historický vývoj konceptů dítě a dětství. Charakterizuji základní diskurzy v přístupu k dětství a …moreAbstract:
My bachelor thesis deals with the concept of childhood in education systems. Its goal is to compare the concept of childhood in Waldorf School, in Maria Montessori education and in the western model of school system. The work points at the mistaken assumption of the universality of childhood definition by means of the diversity of definitions of childhood and describes the historical development of …moreKeywords
Dítě dětství dotěrný mód socializační mód pomáhající mód zlé dítě nevinné dítě imanentní dítě přirozeně se vyvíjející dítě nevědomé dítě Waldorfská škola vzdělávání Marie Montessori západní model vzdělávání Child childhood intrusive mode socializing mode helping mode evil child innocent child immanent child naturally developing child unconscious child Waldorf pedagogy Maria Montessori education western model of education
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mx486/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2017
- Supervisor: Mgr. Radka Klvaňová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Katarína Slezáková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Sociology / Social Anthropology
Theses on a related topic
-
Společenstva pancířníků (Acari: Oribatida) přirozeně se vyvíjejících a asanovaných horských smrčin na Šumavě.
Petra KOKOŘOVÁ -
Zhodnocení rekultivačních prací v lomu Hády se zaměřením na stav humusového horizontu antropogenních půd
Markéta Čápková -
Odhad dostupnosti živin v půdě asanovaných a přirozeně se vyvíjejících porostů po kůrovcové kalamitě na území NP Šumava.
Marie KRAUSOVÁ -
Společenstva mnohonožek a stonožek přirozeně se vyvíjejících a asanovaných horských smrčin Šumavy.
Lukáš VELÍŠEK -
Podkladová studie pro odhad biologické aktivity půdy v asanovaných a přirozeně se vyvíjejících porostech na území NP Šumava
Šárka OTÁHALOVÁ -
Význam dramatické výchovy v diagnostice dětí preprimárního vzdělávání
Marie GOLASOVÁ -
Vzdělávání žáka s kochleárním implantátem v ZŠ logopedické
Marie Mikulová -
Rozvoj sebeobsluhy u dětí v logopedické třídě při běžné mateřské škole
Marie Vobůrková