Aneta Řehánková
Bachelor's thesis
Vliv WoM na nákupní chování
The impact of WoM on purchasing behavior
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vlivem Word of Mouth na nákupní chování. Cílem bakalářské práce je pomocí vlastního dotazníkového šetření zjistit, jaký velký vliv má Word of Mouth na nákupní chování spotřebitele. Konkrétně byl zkoumán vliv Word of Mouth na nákupní chování při nákupu elektroniky či elektrospotřebičů. Práce je členěna do dvou základních částí. V teoretické části práce je vysvětlen pojem Word …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the influence of Word of Mouth on purchasing behavior. The aim of the bachelor thesis is to find out, by means of a questionnaire survey, what effect Word of Mouth has on the consumer's purchasing behavior. Specifically, the effect of Word of Mouth on the buying behavior of electronics or electrical appliances was investigated. The work is divided into two basic parts …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 2. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/72336
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2018
- Supervisor: Jiří Zeman
- Reader: Alena Filipová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/72336
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Influence of Packaging on Consumer Purchasing Behavior
Kateryna Zakharova -
The Influence of Branding on Consumer Purchasing Behavior: A Multi-Generational Comparison
Tomáš KOLÁŘÍK -
Assessment of electronic word of mouth effectiveness
Ekaterina Kandakova -
Sociální proměnné a pozitivní a negativní elektronický word of mouth
Simona Hreščáková -
Analýza rozdílů online a offline word-of mouth v kontextu interkulturálních rozdílů – implikace pro mezinárodní marketing v e-commerce
Dušan Mladenović -
The Role of Smart Tourism Technologies towards Destinations' Loyalty and Positive Word-of-Mouth: A Perspective through SOR Theory
Meryem Czyz -
The impact of Electronic word of mouth on customer behavior on the Russian e-commerce market
Ekaterina Samarina -
Chování spotřebitele při nakupování elektroniky na internetu
Marie ŠELMÁTOVÁ