Ekonomie pozornosti na sociálních sítích: návykovost short-form videí a její vliv na uživatele – Tereza Sedláčková
Tereza Sedláčková
Bachelor's thesis
Ekonomie pozornosti na sociálních sítích: návykovost short-form videí a její vliv na uživatele
Attention Economy on Social Media: Impact of Short-form Video Addiction on Users
Abstract:
Short-form videa se za posledních pár let staly velice populární, hlavně z důvodu jejich návykovosti zapříčiněné prvky ekonomie pozornosti, které z těchto videí dělají uspokojující formu zábavy. V této studii byl proveden kvalitativní výzkum, při kterém se realizovala analýza obsahu a hloubkové individuální rozhovory s pravidelnými uživateli short-form videí. Výzkum ukázal, že nejefektivnějšími prvky …moreAbstract:
Over the past few years, short-form videos have gained significant popularity, largely due to their addictive nature driven by elements of the attention economy that make these videos highly engaging. In this study, qualitative research was conducted, involving content analysis and in-depth individual interviews with regular short-form video users. The findings indicated that the most effective elements …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 6. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 3. 9. 2024
- Supervisor: Ing. Petra Průšová
- Reader: Petr Majerik, JUDr.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SEDLÁČKOVÁ, Tereza. \textit{Ekonomie pozornosti na sociálních sítích: návykovost short-form videí a~její vliv na uživatele}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2024. Available from: https://theses.cz/id/4p5qiv/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme / specializace:
Creative Marketing and Communication / Digital Marketing and Communication
Theses on a related topic
-
Využití short-form videí pro propagaci dekorativní kosmetiky u generace Z
Linda Zamrazilová -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
Definition of Common Terms Used in Social Media Platforms
Natálie Odleváková -
Social Media Marketing komerčních organizací
Melinda Fabiánová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights