Factors influencing the consumer behavior of Russian citizens towards luxury goods – Maria Babenkova
Maria Babenkova
Bachelor's thesis
Factors influencing the consumer behavior of Russian citizens towards luxury goods
Faktory ovlivňující spotřebitelské chování ruských občanů vůči luxusnímu zboží
Abstract:
Tato studie si klade za cíl identifikovat hlavní faktory ovlivňující spotřebu luxusního zboží ruské skupiny vzorků podle metody PRECON vyvinuté Deeter-Schmelz et al. (2000). Studie využívá faktorovou analýzu s různými testy, například Keyser-Meyer-Olkinovým vzorkováním přiměřenosti a Cronbachovým alfa testem pro vnitřní konzistenci, aby se otestovala spolehlivost faktorové analýzy. Zjištění končí skupinou …moreAbstract:
This study aims to identify the main factors influencing the luxury goods consumption of the Russian sample group, following the method of PRECON developed by Deeter-Schmelz et al. (2000). The study utilizes factor analysis, with various tests such as the Keyser-Meyer-Olkin sampling of adequacy and the Cronbach alpha tests for internal consistency to test the factor analysis for reliability. The findings …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 9. 2020
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/82827
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2021
- Supervisor: Marija Zlatić
- Reader: Andrea Escobar Rios
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/82827
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business
Theses on a related topic
-
The Sharing Economy: behaviour of young consumers
Alfredo Mantovani Escalante -
Ethical consumption participation analysis and motivational factors
Julija Krauze -
Symbolic Data Analysis as a Means of Enhancing Consumer Privacy in Smart Metering
Andrea Vašeková -
Analysis of Consumer Attitudes to Social Media on Indian Market
Anirudh Nemmeli Srinivasan -
Analysis of Consumer Attitudes toward Food Products' Origin in Indian Market
Hiral Dhruvin Panchal -
Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on the Beer Market
Aneta Teichmannová -
Consumer Behaviour Analysis of Generation Y on the Beer Market in the International Context
Aneta Teichmannová -
Consumer behaviour in luxury clothing market
Denisa Toufarová