Analýza postojů vysokoškolských učitelů k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením – PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
Disertační práce
Analýza postojů vysokoškolských učitelů k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením
Analyse Attitudes of University Teachers towards the Tertiary Education of Hearing Impaired Students
Anotace:
Disertační práce je zaměřena na problematiku terciárního vzdělávání studentů se sluchovým postižením, jeho specifika, komunikační techniky užívané mezi vyučujícími na vysoké škole a studenty se sluchovým postižením. Dominantním cílem provedeného výzkumu bylo analyzovat postoje vysokoškolských učitelů na všech fakultách Masarykovy univerzity k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením …víceAbstract:
This dissertational thesis is focused on the dilemma of the tertiary education of hearing impaired students, its specificity, communicative techniques used by the university teachers and the students with hearing impairment. It has been the major aim of the research which was carried out, to analyse attitudes of university teachers at all faculties of Masaryk University towards the tertiary education …víceKlíčová slova
sluchově postižený neslyšící komunikace sluchově postižených odezírání znakový jazyk tlumočník znakového jazyka vzdělávání osob se sluchovým postižením v České republice terciární vzdělávání poradenství pro jedince se speciálními vzdělávacími potřebami hearing impaired deaf communication of persons with hearing impairment lip reading sign language interpreter of sign language education of pupils with hearing impairment in the Czech Republic tertiary education counselling for persons with special education needs
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 5. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/arrxp/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 6. 2009
- Vedoucí: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
- Oponent: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., doc. PhDr. Eva Souralová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
DOLEŽALOVÁ, Lenka. \textit{Analýza postojů vysokoškolských učitelů k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením}. Online. Disertační práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2009. Dostupné z: https://theses.cz/id/4ycby7/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika (něm.)
Práce na příbuzné téma
-
Family Intervention in Speech Communication Competencies for Hearing Families of Children with Hearing Impairment
Lin LI -
SCHOOL AND SOCIO-DEMOGRAPHIC FACTORS AS PREDICTORS OF PARENTAL CHOICE OF SCHOOL FOR CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENT IN AKWA IBOM NIGERIA
Francesca UKO -
Counseling for the family of a child with a hearing impairment: A perspective of Nigeria
Ngozi NWAUKWA -
An evaluation existing service provisions for students with hearing impairment and the conditions necessary for effective implementation of inclusive education programme in Nigeria
James Abua EWA -
The role of trainees during the Czech Presidency of the Council of the EU and the involvement of the staff of the Permanent Representation of the Czech Republic to the EU in public administration after the Presidency.
Daniel Houdek -
Assessment of the financial position and performance of the company O2 operating in the telecommunications industry in the Czech Republic
Weiheng Rao -
The democratization process in the Czech Republic in the 90s
Tereza Rebecca Hoblik -
European Identity in the Czech Republic in the Context of the 2008 Economic Crisis
Ľubica Šebeňová