Google AdWords jako praktický nástroj internetové reklamy: případová studie remarketingu – Bc. Michal Klajban
Bc. Michal Klajban
Master's thesis
Google AdWords jako praktický nástroj internetové reklamy: případová studie remarketingu
Google AdWords as a practical tool of internet advertisement: case study of remarketing
Abstract:
Diplomová práce se zabývá remarketingem – metodou společnosti Google, která umožňuje opakované zobrazování reklam stejným uživatelům. První, teoretická část, dává remarketing do souvislosti s personalizovanou reklamou a hlouběji nahlíží do problematiky sledování uživatelů a používání cookies. Zaměřuje na praktické využití nástroje AdWords, který retargeting umožňuje, a porovnává jeho funkcionality …moreAbstract:
The master thesis deals with remarketing – method of Google Inc. which allows repeated displaying of advertisements to the same users. The first theoretical part gives remarketing into the context of personalized advertising and it takes a deep look at problems with tracking users and use of cookies. It's also focus on practical use of AdWords and it compares features of AdWords to the features of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/t1f2p/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2014
- Supervisor: PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KLAJBAN, Michal. \textit{Google AdWords jako praktický nástroj internetové reklamy: případová studie remarketingu}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2014. Available from: https://theses.cz/id/4yu2m2/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies
Theses on a related topic
-
Internetová reklama na sociálních sítích
Jana Jelínková -
Reklama na internetu se zaměřením na sociální sítě
Jakub Zelenka -
YouTube reklama a její potenciál v českém mediálním prostředí
Ekaterina Syreskina -
Internetová reklama, možné formáty a využití
Petr Bednarski -
Internetová reklama a internetový marketing: možnosti a řešení pro internetový obchod
Jiří Bayer -
Reklama na YouTube a její význam na českém trhu
Jan Borýsek -
Internetová reklama
Veronika Popelová -
Internetová reklama
Tereza Vobořilová