Bc. Michal Klajban

Master's thesis

Google AdWords jako praktický nástroj internetové reklamy: případová studie remarketingu

Google AdWords as a practical tool of internet advertisement: case study of remarketing
Abstract:
Diplomová práce se zabývá remarketingem – metodou společnosti Google, která umožňuje opakované zobrazování reklam stejným uživatelům. První, teoretická část, dává remarketing do souvislosti s personalizovanou reklamou a hlouběji nahlíží do problematiky sledování uživatelů a používání cookies. Zaměřuje na praktické využití nástroje AdWords, který retargeting umožňuje, a porovnává jeho funkcionality …more
Abstract:
The master thesis deals with remarketing – method of Google Inc. which allows repeated displaying of advertisements to the same users. The first theoretical part gives remarketing into the context of personalized advertising and it takes a deep look at problems with tracking users and use of cookies. It's also focus on practical use of AdWords and it compares features of AdWords to the features of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2014
  • Supervisor: PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies