Konzumní společnost a konzumní kultura – Mgr. et Mgr. Hana Blahová
Mgr. et Mgr. Hana Blahová
Bachelor's thesis
Konzumní společnost a konzumní kultura
Consumer Society and Consumer Culture
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje konzumerismu ze společenského a kulturního hlediska. Popisuje historický vývoj konzumní společnosti, příčiny a důsledky konzumerismu, podněty ke konzumní spotřebě. Dále se práce věnuje tomu, jaké statky (a služby), respektive jejich znaky, se stávají předmětem konzumu a proč se tak děje. V práci je také diskutován antikonzumerismus a s ním spojená kontrakultura. V závěru …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with consumerism from social and cultural aspect. It describes the historical development of the consumer society; the cause and consequences of consumerism and the stimuli for consumer consumption. It also refers to the types of goods, or rather symbols we hunt for; and why. The concept of anticonsumerism associated with counterculture is also discussed in this thesis. The …moreKeywords
konzumerismus konzumní společnost svoboda štěstí identita masová společnost populární kultura nadbytek blahobyt homo consumerism reklama značka konformita kontrakultura subkultura consumerism consumer culture freedom happiness identity mass culture popular culture affluent society advertisement brand conformity counterculture subculture
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/l7fk1/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. David Balarin
- Reader: prof. PhDr. Jaroslav Střítecký, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Humanities / Combined Art Studies
Theses on a related topic
-
Umění a konzumní společnost
Petra Kuchařová -
Štěstí, spotřeba a konzumní společnost
Radka Kutilová -
Konzumní společnost jako fenomén nového tisíciletí z pohledu mladší generace
Tereza NAVRKALOVÁ -
„Revoluce“ v masových médiích ve Velké Británii na přelomu padesátých a šedesátých let 20. století. Příspěvek k evropské konzumní společnosti po roce 1945
Martina Kapitáňová -
"Revoluce" v masových médiích ve Velké Británii na přelomu padesátých a šedesátých let 20. století. Příspěvek k evropské konzumní společnosti po roce 1945
Martina Kapitáňová -
Determinanty vzniku a vývoje čínské konzumní společnosti
Petra Sofia Horňáková -
Vztah nacistické ideologie a reklamy - sonda na pozadí teorií masové společnosti
Radka Šoborová -
Fenomén Swinging Sixties: populární kultura 60. let 20. století
Filip POKORNÝ