Konzumní společnost a konzumní kultura – Mgr. et Mgr. Hana Blahová
Mgr. et Mgr. Hana Blahová
Bakalářská práce
Konzumní společnost a konzumní kultura
Consumer Society and Consumer Culture
Anotace:
Tato bakalářská práce se věnuje konzumerismu ze společenského a kulturního hlediska. Popisuje historický vývoj konzumní společnosti, příčiny a důsledky konzumerismu, podněty ke konzumní spotřebě. Dále se práce věnuje tomu, jaké statky (a služby), respektive jejich znaky, se stávají předmětem konzumu a proč se tak děje. V práci je také diskutován antikonzumerismus a s ním spojená kontrakultura. V závěru …víceAbstract:
This bachelor thesis deals with consumerism from social and cultural aspect. It describes the historical development of the consumer society; the cause and consequences of consumerism and the stimuli for consumer consumption. It also refers to the types of goods, or rather symbols we hunt for; and why. The concept of anticonsumerism associated with counterculture is also discussed in this thesis. The …víceKlíčová slova
konzumerismus konzumní společnost svoboda štěstí identita masová společnost populární kultura nadbytek blahobyt homo consumerism reklama značka konformita kontrakultura subkultura consumerism consumer culture freedom happiness identity mass culture popular culture affluent society advertisement brand conformity counterculture subculture
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 5. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/l7fk1/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 6. 2014
- Vedoucí: Mgr. David Balarin
- Oponent: prof. PhDr. Jaroslav Střítecký, CSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíBakalářský studijní program / obor:
Humanitní studia / Sdružená uměnovědná studia
Práce na příbuzné téma
-
Umění a konzumní společnost
Petra Kuchařová -
Štěstí, spotřeba a konzumní společnost
Radka Kutilová -
Konzumní společnost jako fenomén nového tisíciletí z pohledu mladší generace
Tereza NAVRKALOVÁ -
„Revoluce“ v masových médiích ve Velké Británii na přelomu padesátých a šedesátých let 20. století. Příspěvek k evropské konzumní společnosti po roce 1945
Martina Kapitáňová -
"Revoluce" v masových médiích ve Velké Británii na přelomu padesátých a šedesátých let 20. století. Příspěvek k evropské konzumní společnosti po roce 1945
Martina Kapitáňová -
Determinanty vzniku a vývoje čínské konzumní společnosti
Petra Sofia Horňáková -
Vztah nacistické ideologie a reklamy - sonda na pozadí teorií masové společnosti
Radka Šoborová -
Fenomén Swinging Sixties: populární kultura 60. let 20. století
Filip POKORNÝ