Lidský dech jako základní východisko hudební kompozice – Jakub Rataj
Jakub Rataj
Disertační práce
Lidský dech jako základní východisko hudební kompozice
Human breath as a starting point of musical composition
Anotace:
Tato práce pojednává o lidském dechu, jakožto o základním východisku hudební kompozice. Na lidský dech je v tomto kontextu nahlíženo z hlediska konceptu vtěleného hudebního poznání. Následně se autor zabývá tématem hudebního gesta a na základě uvedených definic a teoretických souvislostí navrhuje typologii a hierarchii hudebního gesta. Současně popisuje, jakým způsobem je s hudebním gestem pracováno …víceAbstract:
This work explores the human breath as a starting point of musical composition. Breathing is observed in the context of embodied music cognition. According to its definitions and theoretic contexts, a typology and hierarchy of musical gesture is brought forth and applied to the author's personal compositional approach. The author investigates the shaping of musical time from an empirical perspective …víceKlíčová slova
hudbaKlíčová slova
hudební časKlíčová slova
zvukKlíčová slova
soudobá hudbaKlíčová slova
hudební kompozice
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 6. 2020
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/14603
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 9. 2020
- Vedoucí: Luboš MRKVIČKA
- Oponent: Jan TROJAN
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 27. 11. 2020 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaDoktorský studijní program / obor:
Hudebního umění / Skladba a teorie skladby
Práce na příbuzné téma
-
Hudební analýza kompozice Celebration Jazz Mass Karla Růžičky
Jaroslav Bárta -
Heavymetalová hudba jako součást hudebního průmyslu
Anna Minjaríková -
Role a metody hudební teorie v 21. století
Lucia Maloveská -
Zvuk u inscenace Loupežníci ve Studiu Marta
Bohdana Sýkorová -
Zvuk jako nástroj pro konstrukci 3D prostoru ve virtuální realitě
Veronika Konečná -
Zvuk u inscenace Deník dívky ve Studiu Marta
Anna Seifertová -
Ozvučená vizualita a vizualizovaný zvuk: Vizuální zpracování živých hudebních produkcí
Filip Košťálek -
Zvuk u inscenace Velký Gatsby
Vojtěch Kříž