Kulturní prostředí esportu v MotoGP eSport – Bc. Sabina Nossová
Bc. Sabina Nossová
Bachelor's thesis
Kulturní prostředí esportu v MotoGP eSport
Cultural environment of esports in MotoGP eSport
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá celosvětovým fenoménem esportu, a to zejména ve hře MotoGP (mistrovství světa silničních motocyklů). Esport je neustále se rozšiřující specifické odvětví digitální kultury, které má první náznaky už v roce 1980 a jeho popularita neustále roste. Podstatou práce je analýza komunity esportu v odvětví mistrovství světa silničních motocyklů, které začalo svoji hru vyvíjet v odvětví …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the worldwide phenomenon of electronic sport, especially in the game MotoGP (Grand Prix motorcycle racing). Esport is an ever-expanding specific industry of digital culture, which has its first signs since 1980 and its popularity is constantly growing. The essence of the work is the analysis community of e-sports in the Grand Prix motorcycle racing, which began to develop …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/v7pnu/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2022
- Supervisor: Mgr. Bc. Silvester Buček
- Reader: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Theory of Interactive Media / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Zmapování psychických nároků a užívaných prvků mentální přípravy u hráčů elektronických sportů
Patrik Bartys -
Competitive Online Gaming and Its Relationship With The Perception Of One's Subjective Satisfaction With Social Life
Lukáš Michele -
Language acquisition through computer games and applications
Ondřej Šidlo -
The influence of computer games on English language proficiency
Jana Hrčková -
Integrating computer games into education and their use in the school environmen
Ondřej KOLAŘÍK -
Brain Computer Interfaces for Games
Roman Konečný -
On Communicative Behaviour of Protagonist Character in Computer Role-Playing Games. How to Do Things with Words in Videogames
Daniel BIZOŇ -
Videoherní recenze pro server Games.cz (soubor publicistických textů)
Pavel Skoták