Lenka VANÍKOVÁ

Master's thesis

Představa přirozeného čísla u dětí 1.stupně.

The idea of a natural number of children 1st degree.
Abstract:
Tato diplomová práce na téma ?Představa přirozeného čísla u dětí 1. stupně? se snaží zjistit, jak chápou žáci 1., 2. a 3. ročníku ke konci školního roku přirozená čísla. V teoretické části této práce jsou popsány rozdíly mezi jednotlivými druhy chápání přirozeného čísla. Typy strategií a percepcí, které lze při enaktivní reprezentaci přirozeného čísla použít a vytvořené modely těchto čísel. Metodologická …more
Abstract:
This thesis, called ?The idea of a natural number of children 1st degree? tries to find out how pupils in 1st, 2nd and 3rd grade to the end of the school year perceive a natural numbers. In the theoretical part are described the differences between different types of understanding of the natural numbers. Types of strategies and perceptions that can by used during enactive representation of natural …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2011
Identifier: 37886

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Šárka Pěchoučková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VANÍKOVÁ, Lenka. Představa přirozeného čísla u dětí 1.stupně.. Plzeň, 2011. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 31. 03. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická

University of West Bohemia

Faculty of Education

Master programme / field:
Teacher Training for Basic Schools / Teacher Training for BSPL Teachers