Tadeáš Herskovič

Master's thesis

Využití firemní filantropie pro posilování hodnoty značky

Using corporate philanthropy to strengthen brand value
Abstract:
Tato diplomová práce si klade za cíl prozkoumat, jaký vliv mají aktivity firemní filantropie na vnímání hodnoty značek fast food řetězců McDonald ‘s, KFC a Burger King. Zároveň se zkoumá, zda existují rozdíly ve vnímání filantropie těchto značek mezi demograficky rozdílnými skupinami. V teoretické části práce je na základě literární rešerše vytvořen model filantropické značky. Vychází se z předpokladu …more
Abstract:
This thesis aims to investigate the impact of corporate philanthropy activities on the perceived brand value of fast food chains McDonald's, KFC and Burger King. It also examines whether there are differences in the perception of philanthropy of these brands among demographically diverse groups. In the theoretical part of the thesis, a philanthropic brand model is developed based on a literature search …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 1. 2024
  • Supervisor: Marcela Zamazalová
  • Reader: Oldřich Vávra

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/91823