Sémiotická analýza vizuální komunikace sociálních sítí – Bc. Šárka Michalíková
Bc. Šárka Michalíková
Bachelor's thesis
Sémiotická analýza vizuální komunikace sociálních sítí
Semiotic analysis of social networks visual communication
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje současným interakčním a komunikačním paradigmatům sociálních sítí prostřednictvím sémiotické analýzy uživatelských rozhraní. Vybranými sociálními sítěmi, které slouží pro sdílení vizuálního obsahu, jsou Pinterest, Instagram a Tumblr. Práce je založená na analyticko-komparativním výzkumném designu zabývající se otázkami, jak a proč jsou využívány grafické komunikaci s uživateli …moreAbstract:
This thesis deals with actual interactive and communication paradigms of social networks through semiotic analysis of the user´s interface. Selected social networks are Pinterest Instagram and Tumblr, their main function is visual sharing. The work is based on analytical and comparative research design dealing with questions of how and why symbols are used in communication with users, including basic …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wwteg/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2016
- Supervisor: Mgr. Tomáš Staudek, Ph.D.
- Reader: Mgr. Helena Maňasová Hradská, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Engaged Photography as Urban Communication Platform in Sustainable Development Context
Anna Martynushkina -
K loutkovému divadlu sémiotickou perspektivou: komunikace, ostenze, znak
Monika Vinklárková -
Sémiotická analýza vybraných reklamních spotů společnosti Nike, Inc. jako globální značky
Aleksandar Mijić -
Sémiotická analýza a klasifikace znaků používaných k označení dámských a pánských toalet v brněnských veřejně přístupných organizacích
Gabriela Tšponová -
Analýza marketingové komunikace značky Staropramen a určení jejího archtypu
Hedvika Pajerová -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
Definition of Common Terms Used in Social Media Platforms
Natálie Odleváková