Michaela Kuchařová

Master's thesis

VLIV MÓDNÍCH BLOGEREK NA NÁKUPNÍ CHOVÁNÍ SPOTŘEBITELE

Fashion bloggers influence on consumer behavior
Abstract:
Diplomová práce pojednává o fenoménu českých módních blogerek z pohledu jejich vlivu na nákupní chování spotřebitelů. Práce mapuje teoretický základ a vymezení základních pojmů blog, typu blogů, nákupní chování a nástroje marketingové komunikace, které se na blozích mohou vyskytovat. Teoretické poznatky jsou přeneseny do praxe za pomoci obsahové analýzy blogů a dotazníkového šetření. Cílem práce je …more
Abstract:
This diploma thesis deals with the phenomenon of Czech fashion bloggers in terms of its impact on consumer buying behavior. It summarizes theoretical knowledge about blog, blogging, buying behavior and marketing communication tools that can be found on blogs. Theoretical knowledge is translated into practice using content analysis of blogs and questionnaire surveys. The aim of the work is to find out …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2017
  • Supervisor: Marcela Zamazalová
  • Reader: Michaela Šimková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/70275

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management

Theses on a related topic