VLIV MÓDNÍCH BLOGEREK NA NÁKUPNÍ CHOVÁNÍ SPOTŘEBITELE – Michaela Kuchařová
Michaela Kuchařová
Master's thesis
VLIV MÓDNÍCH BLOGEREK NA NÁKUPNÍ CHOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Fashion bloggers influence on consumer behavior
Abstract:
Diplomová práce pojednává o fenoménu českých módních blogerek z pohledu jejich vlivu na nákupní chování spotřebitelů. Práce mapuje teoretický základ a vymezení základních pojmů blog, typu blogů, nákupní chování a nástroje marketingové komunikace, které se na blozích mohou vyskytovat. Teoretické poznatky jsou přeneseny do praxe za pomoci obsahové analýzy blogů a dotazníkového šetření. Cílem práce je …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the phenomenon of Czech fashion bloggers in terms of its impact on consumer buying behavior. It summarizes theoretical knowledge about blog, blogging, buying behavior and marketing communication tools that can be found on blogs. Theoretical knowledge is translated into practice using content analysis of blogs and questionnaire surveys. The aim of the work is to find out …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/70275
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2017
- Supervisor: Marcela Zamazalová
- Reader: Michaela Šimková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/70275
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Reklama na internetu a její vnímání spotřebiteli
Jiří Zientek -
Blog jako součást firemního marketingu v sociálních médiích
Barbora Dvořáková -
Blog jako marketingový nástroj v oboru kosmetiky
Tereza Bartová