Bc. Pavla PEŠKAROVÁ

Master's thesis

Funkční gramotnost v kontextu českého prostředí

Functional Literacy in the Context of Czech Environment
Abstract:
Diplomová práce se zabývá funkční gramotnosti. Vymezuje, co pojem funkční gramotnost znamená, a pokouší se najít odpověď na otázku, jak je na tom s funkční gramotností český národ. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce je vysvětlen rozdíl mezi pojmy gramotnost a funkční gramotnost. Dále tato část představuje různé složky a modely funkční gramotnosti, faktory …more
Abstract:
This thesis deals with functional literacy. It defines what the term functional literacy means and tries to find an answer to the question as to how functional literacy Czech nation. The work is divided into theoretical and practical parts. In the theoretical part explains the difference between the concepts of literacy and functional literacy. This section also presents the various components and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 7. 2014
Accessible from:: 4. 7. 2014

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Bc. Martina Rozsypalová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PEŠKAROVÁ, Pavla. Funkční gramotnost v kontextu českého prostředí. Ostrava, 2014. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 4.7.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 4. 7. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta