Bc. Kristýna Supíková

Master's thesis

Kulturní a sémiotická analýza reklamních kampaní zaměřených na nositelné technologie (wearable technologies) a chytré textilie (smart clothes)

Cultural and semiotic analyses of wearable technologies and smart clothes advertising with focus on their representations
Abstract:
Cílem magisterské diplomové práce je vypracovat kulturní a sémiotickou analýzu vizuální reprezentace nositelných technologií (wearable technologies) a inteligentních textilií (smart clothes) v reklamních, případně i uměleckých, snímcích. Teoretickou analýzu opřeme o metodiku rozpracovanou Rolandem Barthesem (Mytologie). Vycházíme z předpokladu, že mýtus, který obklopuje využívání těchto technologií …more
Abstract:
The aim of the master diploma thesis is to perform a cultural and semiotic analysis of visual representations of wearable technologies and smart clothes in advertising, alternatively in artistic, pictures. The theoretical analysis will be based on methodology elaborated by Roland Barthes (Mythologies). We assume that the myth that surrounds the use of these technologies, refers to the myth of a cyborg …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2014
  • Supervisor: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Martin Flašar, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta