Kulturní a sémiotická analýza reklamních kampaní zaměřených na nositelné technologie (wearable technologies) a chytré textilie (smart clothes) – Bc. Kristýna Supíková
Bc. Kristýna Supíková
Master's thesis
Kulturní a sémiotická analýza reklamních kampaní zaměřených na nositelné technologie (wearable technologies) a chytré textilie (smart clothes)
Cultural and semiotic analyses of wearable technologies and smart clothes advertising with focus on their representations
Abstract:
Cílem magisterské diplomové práce je vypracovat kulturní a sémiotickou analýzu vizuální reprezentace nositelných technologií (wearable technologies) a inteligentních textilií (smart clothes) v reklamních, případně i uměleckých, snímcích. Teoretickou analýzu opřeme o metodiku rozpracovanou Rolandem Barthesem (Mytologie). Vycházíme z předpokladu, že mýtus, který obklopuje využívání těchto technologií …moreAbstract:
The aim of the master diploma thesis is to perform a cultural and semiotic analysis of visual representations of wearable technologies and smart clothes in advertising, alternatively in artistic, pictures. The theoretical analysis will be based on methodology elaborated by Roland Barthes (Mythologies). We assume that the myth that surrounds the use of these technologies, refers to the myth of a cyborg …moreKeywords
nositelné technologie chytré oblečení nositelná zařízení Nike Google protetické nohy Oscar Pistorius Google Glass Vogue reklamní kampaň Roland Barthes kulturní analýza sémiotická analýza Mytologie Mýtus dnes Erkki Huhtamo Cyborg is a Topos kyborg mýtus kyborga móda Donna Haraway Stelarc Kevin Warwick vztah člověk-stroj
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qufcv/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2014
- Supervisor: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SUPÍKOVÁ, Kristýna. \textit{Kulturní a sémiotická analýza reklamních kampaní zaměřených na nositelné technologie (wearable technologies) a chytré textilie (smart clothes)}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2014. Available from: https://theses.cz/id/5780rt/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Nositelná technologie jako užité umění
Lucie Veselá -
Technologie augmentované reality se zaměřením na sportovní využití
Anna Dohnálková -
Synergie módy a technologie v díle oděvní návrhářky Ying Gao
Tereza Turková -
Nositelné technologie, spotřební praktiky a management každodenního života
Jakub Mezník -
Nositelné technologie a inteligentní textilie v kontextu Enter 5: dramaturgická analýza
Kristýna Supíková -
Vývojářské technologie nositelných zařízení pro YSoft SafeQ
Jan Stárek -
Technologie pro senzory nositelné na těle
Adrián Javor -
Byen som topos: Oslo i utvalgte romaner av Per Petterson og Lars Saabye Christensen
Anna Šilhanová