Bc. Eva Opatrná

Bachelor's thesis

Politický marketing a volební kampaně v ČR - na příkladu krajských voleb 2008

Political marketing and election campaigns in the Czech Republic – illustrated by an example of the regional elections in 2008
Abstract:
Politický marketing je soubor metod, který má za cíl přesvědčit občany k podpoře určitého politického subjektu. Politický marketing tedy slouží k vytváření politické nabídky, která uspokojuje potřeby a nároky občanů a zároveň napomáhá k dosahování cílů na politickém trhu. Tato práce se zabývá volebním marketingem parlamentních stran a realizovanou předvolební kampaní před volbami do krajských zastupitelstev …more
Abstract:
Political marketing represents a set of methods aiming at persuading the citizens to support a certain political subjekt. Political marketing thus serves the purpose of creating a political offer, which satisfies the needs and demands of the citizens, and at the same time, it helps to reach goals on the political market. This paper deals with election marketing of the parliamentary parties, and a realized …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2010
  • Supervisor: Mgr. Jan Charvát, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Mgr. Jan Šmíd, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní