František Vondrák

Bachelor's thesis

The Effectiveness of Programmatic Advertising Compared to the Classical Display Advertising: The Case of ABRA Software

Efektivita programaticky nakupované reklamy vs. Google Display Network v kontextu B2B
Abstract:
Efektivita programatické reklamy oproti síti Google Display Network v kontextu B2BZobrazovací reklama představuje přibližně 50 % celkových výdajů na online reklamu, což z ní činí, ne-li nejdůležitější kanál pro budování povědomí o značce a generování potenciálních zákazníků. Cílem této práce je proto zjistit, která ze dvou nejoblíbenějších technologií používaných pro zobrazovací reklamu - programmatic …more
Abstract:
Display advertising represented approximately 50% of the overall online advertising spend, making it, if not the most critical channel for building brand awareness and generating leads. This thesis thus aims to find out which one of the two most popular technologies used for display advertising – programmatic and Google Display Network is more effective at delivering better digital marketing performance …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2023
  • Supervisor: Miroslav Karlíček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/89960