Mgr. Eva Maťová
Bachelor's thesis
Anglicismy v ruských reklamních textech
Anglicisms in Russian Advertising Texts
Abstract:
Hlavním cílem této bakalářské práce je zmapování výskytu anglicismů v ruských reklamních textech internetové a televizní reklamy a následná analýza těchto výrazů. Celá práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. První kapitola teoretické části se věnuje definici základních pojmů a procesu přejímání cizích slov v ruštině, druhá kapitola se podrobněji zabývá jednotlivými stádii …moreAbstract:
The main goal of this thesis is to map occurence of anglicisms in Russian advertising texts from website and TV commerials. The thesis is divided into two parts, a theoretical and a practical part. The first chapter of the theoretical part is dedicated to definition of basic terms and process of borrowing foreign words in Russian, the second chapter is focused on individual stadiums of assimilation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/g30lz/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2015
- Supervisor: doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
- Reader: PhDr. Stanislav Oplatek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / Russian with orientation on Commercial Practice, Services and Travel
Theses on a related topic
-
Morfologické adaptace přejatých apelativ s neobvyklým zakončením základu (vokalické zakončení)
Michaela JIROUŠKOVÁ -
Reklamní text v cestovním ruchu (lázeňství) - lingvopragmatická analýza v rusko-českém srovnávacím plánu
Stanislava VOJTÍŠKOVÁ -
Reklamní text v kosmetice (srovnávací rusko{--}česká lexikálně-gramatická analýza)
Andrea Máté -
Jazyková hra v ruském propagačním a reklamním textu
Kateřina Vižďová -
Syntaktické konstrukce v ruských a českých reklamních textech
Eliška Chromková -
Anglicismy v televizní reklamě
Kristýna Ortcikrová -
Pronunciation of Anglicisms in Czech Commercials
David HORVÁTH -
Anglicismy v ruských reklamních textech
Natalja ERPSOVÁ